פורסם לראשונה במדור השיווק של ד''ר אסף בקר בירחון אותות של איגוד המפרסמים 1993, בתוספת יחודית לשנת 2010: מאמר זה אולי יוסיף לך ידע ואולי גם יביא לך רווחים משיווק באינטרנט - פרטים בהמשך
איך שיווקו בישראל בתחילת שנות התשעים? מה נשאר אותו דבר ומה השתנה? מה היו השיקולים והרעיונות של טובי המשווקים בארץ שהובילו את רוב הענפים במדיה ובפעילות השטח, והניעו את גלגלי הכלכלה? חשוב לזכור שמדובר בעידן שבו הערוץ המסחרי רק נולד, האינטרנט היה משהו חדש ועתידי, ושיווק באינטרנט עוד לא היה אפילו בגדר חלום. על כל אלה, בסדרה של 100 ראיונות קצרים שקיים אסף בקר עם מנהלי שיווק, מנכ"לים וסמנכ"לים של חברות רבות ממגוון ענפים. הראיונות פורסמו במסגרת המדור של אסף בקר "מן השווקים" בירחון אותות של איגוד המפרסמים. מותר לחייך בנוסטלגיה מול חלק מן המחשבות, אך לא מעט מן הרעיונות לא נס ליחם והם מהווים גם היום חומר מעניין למחשבה ולהפעלה מחודשת. חשיבותם הפוטנציאלית של ראיונות אלה לאנשי ניהול ושיווק, אינה רק המבט הרטרוספקטיבי: יש כאן הזדמנות להיחשף לפעילות שיווקית של מוצרים רבים במגוון ענפים, מזווית שמראה כי שיווק זה שיווק ואין חדש תחת השמש, ובכל זאת, לכולנו יש מה ללמוד מן האחרים שעשו זאת לפנינו.
חלפו כמעט עשרים שנה, והיום השיווק עובר בקצב מדהים לאינטרנט. אומרים שכולם עושים המון כסף באינטרנט, אבל מי זה כולם ואיפה הכסף? זה רק נותן לנו תחושה שאנחנו מפספסים את הרכבת. כך הרגשתי גם אני וכל המאמרים שקראתי רק בלבלו אותי, עד שמצאתי באינטרנט את הספר של הארווי סגל. אחרי כל כך הרבה זמן (וכסף) שבזבזתי על כל מיני מדריכים באינטרנט, בסוף מצאתי את המדריך הכי טוב למתחילים (ולמתקדמים) שלקח אותי צעד אחר צעד אל העולם החדש. יותר מזה, מתוך הכרת נפש המשווקים, הארווי קודם כל מלמד איך להשיג מכירות שיכניסו את הדולרים הראשונים להרמת המוראל, ואחר כך השמיים הם הגבול.
כן, ועוד משהו: את הספר קיבלתי חינם, כולל רשות להעביר אותו חינם לקוראים שלי. אז הנה בבקשה, לרשותכם המדריך שעזר לי ויעזור לכם, אבל עדיין אל תלחצו על הכתובת: קודם תקראו את הראיון, במשבצת למטה מחכה לכם הלינק לספר ולעוד כמה הפתעות.
http://www.supertips.com/ultimate/x/?id=4499
קרטיב חדש נולד בויטמן והוא מיוחד בכמה דברים. לגבי הטעם אני עדיין לא יודע, אך צורתו תהיה שונה ומעניינת ושמו יהיה - קרטיב.
ראיון עם שמואל גולדברגר, מנהל חברת ויטמן
''יש כל מיני שמות קריאטיביים בענף, אבל הפעם החלטנו לקרוא לילד בשמו ובאותיות גדולות. קרטיב. המסר לילדים הוא שהקרטיב של ויטמן הוא הקרטיב האמיתי, האחד והיחיד. בתחילת יוני יוצג המוצר החדש לשוק, ובהמשך תקודם המכירה במסע פרסום מתאים.
הילדים והנוער ימשיכו ליהנות גם מהמוצרים הקיימים. קרנבל, המגיש לילד פרצוף של צב נינג'ה על מקל ומסטיגם המעניק לילד בנוסף לשלגון גם הפתעה לסיום: בתוך המקל מתחבא מסטיק. מוצרי הילדים של ויטמן זוכים בפרסום בעיתונות ילדים ונוער, רדיו בשעות האזנה מובהקות של ילדים, חסויות טלוויזיה בתוכניות מוגדרות ולעיתים גם מכוונים.
גם למבוגרים מצפה הקיץ חידוש בצד המוצרים המוכרים. החידוש הוא שלגון עם ליבת פקאן, תוספת לסדרת שוקולידה שכללה עד כה שלגונים עם ליבת וניל וליבת שוקולד. את המוצרים למבוגרים, להבדיל ממוצרי הילדים מפרסמת ויטמן על גבי תמהיל של פוסטר מדיה, תלרוף ואפי וגם תחנות אוטובוס ושלטי עבודי. על שלטי עבודי ראינו לאחרונה את TAKE 1, מוצר למבוגרים מתוך קו של חטיפי גלידה שמתפתח יפה, בין השאר בעקבות כניסה תחרותית של ''מרס'' מחו''ל.
בשנה שעברה הוציאו לשוק את ''אוורסט'', בשיתוף עם עלית כתשובה, ואגוזי ורוזמרי של שטראוס. שיתופי פעולה כאלה מנצלים שמות וטעמים מוכרים לקידום מוצרים חדשים באסטרטגיה של ''שלוחת המותג'' וזוכים להתעניינות רבה בשוק.
עד כאן לגבי השוק ה''חד-מנתי''. גם בסדרות הביתיות יש חידושים, כמו למשל בתוספת כפולה - גם אגוזים וגם צימוקים לגלידה חדשה בסדרת ''צמרת השמנת'' המוכרת מהשנה שעברה. בנוסף, צפויים עוד שינויים חדשים, אך את אלה גולדברגר אינו מעוניין לחשוף טרם זמנם, כמקובל בענף זה.
לסיום שאלתי את מנהל ויטמן לגבי השפעת העלייה הגדולה של שנת 1991, רוסים ואתיופים, על שוק הגלידות והקרחונים. מסתבר שישנה השפעה מסויימת, המעידה על החדרת הרגלי צריכה בקרב האוכלוסיות החדשות, אך באופן סלקטיבי. ההשפעה ניכרת רק במוצרים החד-מנתיים, המאפיינים ילדים ונוער, שהם הקהל הפתוח יותר לחידושים ושינויים. בחבילות גלידה ביתיות עדיין לא ניכרת תרומת העליה בהיקף הצריכה. האם מתוכננת פעילות שיווקית ספציפית מול מגזרים אלה? כן, אומר גולדברגר, אך לא בשלב הנוכחי.
איך שיווקו בישראל בתחילת שנות התשעים? מה נשאר אותו דבר ומה השתנה? מה היו השיקולים והרעיונות של טובי המשווקים בארץ שהובילו את רוב הענפים במדיה ובפעילות השטח, והניעו את גלגלי הכלכלה? חשוב לזכור שמדובר בעידן שבו הערוץ המסחרי רק נולד, האינטרנט היה משהו חדש ועתידי, ושיווק באינטרנט עוד לא היה אפילו בגדר חלום. על כל אלה, בסדרה של 100 ראיונות קצרים שקיים אסף בקר עם מנהלי שיווק, מנכ"לים וסמנכ"לים של חברות רבות ממגוון ענפים. הראיונות פורסמו במסגרת המדור של אסף בקר "מן השווקים" בירחון אותות של איגוד המפרסמים. מותר לחייך בנוסטלגיה מול חלק מן המחשבות, אך לא מעט מן הרעיונות לא נס ליחם והם מהווים גם היום חומר מעניין למחשבה ולהפעלה מחודשת. חשיבותם הפוטנציאלית של ראיונות אלה לאנשי ניהול ושיווק, אינה רק המבט הרטרוספקטיבי: יש כאן הזדמנות להיחשף לפעילות שיווקית של מוצרים רבים במגוון ענפים, מזווית שמראה כי שיווק זה שיווק ואין חדש תחת השמש, ובכל זאת, לכולנו יש מה ללמוד מן האחרים שעשו זאת לפנינו.
חלפו כמעט עשרים שנה, והיום השיווק עובר בקצב מדהים לאינטרנט. אומרים שכולם עושים המון כסף באינטרנט, אבל מי זה כולם ואיפה הכסף? זה רק נותן לנו תחושה שאנחנו מפספסים את הרכבת. כך הרגשתי גם אני וכל המאמרים שקראתי רק בלבלו אותי, עד שמצאתי באינטרנט את הספר של הארווי סגל. אחרי כל כך הרבה זמן (וכסף) שבזבזתי על כל מיני מדריכים באינטרנט, בסוף מצאתי את המדריך הכי טוב למתחילים (ולמתקדמים) שלקח אותי צעד אחר צעד אל העולם החדש. יותר מזה, מתוך הכרת נפש המשווקים, הארווי קודם כל מלמד איך להשיג מכירות שיכניסו את הדולרים הראשונים להרמת המוראל, ואחר כך השמיים הם הגבול.
כן, ועוד משהו: את הספר קיבלתי חינם, כולל רשות להעביר אותו חינם לקוראים שלי. אז הנה בבקשה, לרשותכם המדריך שעזר לי ויעזור לכם, אבל עדיין אל תלחצו על הכתובת: קודם תקראו את הראיון, במשבצת למטה מחכה לכם הלינק לספר ולעוד כמה הפתעות.
http://www.supertips.com/ultimate/x/?id=4499
קרטיב חדש נולד בויטמן והוא מיוחד בכמה דברים. לגבי הטעם אני עדיין לא יודע, אך צורתו תהיה שונה ומעניינת ושמו יהיה - קרטיב.
ראיון עם שמואל גולדברגר, מנהל חברת ויטמן
''יש כל מיני שמות קריאטיביים בענף, אבל הפעם החלטנו לקרוא לילד בשמו ובאותיות גדולות. קרטיב. המסר לילדים הוא שהקרטיב של ויטמן הוא הקרטיב האמיתי, האחד והיחיד. בתחילת יוני יוצג המוצר החדש לשוק, ובהמשך תקודם המכירה במסע פרסום מתאים.
הילדים והנוער ימשיכו ליהנות גם מהמוצרים הקיימים. קרנבל, המגיש לילד פרצוף של צב נינג'ה על מקל ומסטיגם המעניק לילד בנוסף לשלגון גם הפתעה לסיום: בתוך המקל מתחבא מסטיק. מוצרי הילדים של ויטמן זוכים בפרסום בעיתונות ילדים ונוער, רדיו בשעות האזנה מובהקות של ילדים, חסויות טלוויזיה בתוכניות מוגדרות ולעיתים גם מכוונים.
גם למבוגרים מצפה הקיץ חידוש בצד המוצרים המוכרים. החידוש הוא שלגון עם ליבת פקאן, תוספת לסדרת שוקולידה שכללה עד כה שלגונים עם ליבת וניל וליבת שוקולד. את המוצרים למבוגרים, להבדיל ממוצרי הילדים מפרסמת ויטמן על גבי תמהיל של פוסטר מדיה, תלרוף ואפי וגם תחנות אוטובוס ושלטי עבודי. על שלטי עבודי ראינו לאחרונה את TAKE 1, מוצר למבוגרים מתוך קו של חטיפי גלידה שמתפתח יפה, בין השאר בעקבות כניסה תחרותית של ''מרס'' מחו''ל.
בשנה שעברה הוציאו לשוק את ''אוורסט'', בשיתוף עם עלית כתשובה, ואגוזי ורוזמרי של שטראוס. שיתופי פעולה כאלה מנצלים שמות וטעמים מוכרים לקידום מוצרים חדשים באסטרטגיה של ''שלוחת המותג'' וזוכים להתעניינות רבה בשוק.
עד כאן לגבי השוק ה''חד-מנתי''. גם בסדרות הביתיות יש חידושים, כמו למשל בתוספת כפולה - גם אגוזים וגם צימוקים לגלידה חדשה בסדרת ''צמרת השמנת'' המוכרת מהשנה שעברה. בנוסף, צפויים עוד שינויים חדשים, אך את אלה גולדברגר אינו מעוניין לחשוף טרם זמנם, כמקובל בענף זה.
לסיום שאלתי את מנהל ויטמן לגבי השפעת העלייה הגדולה של שנת 1991, רוסים ואתיופים, על שוק הגלידות והקרחונים. מסתבר שישנה השפעה מסויימת, המעידה על החדרת הרגלי צריכה בקרב האוכלוסיות החדשות, אך באופן סלקטיבי. ההשפעה ניכרת רק במוצרים החד-מנתיים, המאפיינים ילדים ונוער, שהם הקהל הפתוח יותר לחידושים ושינויים. בחבילות גלידה ביתיות עדיין לא ניכרת תרומת העליה בהיקף הצריכה. האם מתוכננת פעילות שיווקית ספציפית מול מגזרים אלה? כן, אומר גולדברגר, אך לא בשלב הנוכחי.
שיווק המכשיר למניעת הזעה בכפות הידיים והרגליים https://www.nosweat.co.il/
הטיפול היעיל להפסקת זיעה בידיים וברגליים ללא כאבים וללא תופעות לוואי.
הטיפול היעיל להפסקת זיעה בידיים וברגליים ללא כאבים וללא תופעות לוואי.